Fără buletin

★ Manualul micului bolşevic – Cum să cîştigi alegerile fără să modifici legislaţia electorală

Posted in Drepturi individuale, Scatoalce de Stat by Marius Delaepicentru on 2012/07/11

Cum spuneam, titlul blogului de faţă reprezintă o viziune. Recenta lovitură de stat mi-a adus argumente factuale nepreţuite în promovarea viziunii, în aşa fel încît pînă şi cei mai conformişti birocraţi să rămînă fără replică.

Voi vorbi despre autonomizarea administrativă a individului în raport cu Executivul. Pentru a înţelege mai uşor, vă propun să nu pierdeţi nicio clipă din vedere că cetăţeanul (individul) este o instituţie fundamentală a statului. O existenţă ce precede statul.

Şi acum să ne închipuim un scenariu.
Trăim într-o lume în care opţiunile noastre politice pot fi identificate cu uşurinţă. Cele exprimate online (chiar şi prin analiza traficului telefonic) pot fi colectate chiar şi fără intervenţia omului. Rulezi un robot de scotocire, de la care poţi obţine o listă completă de cetăţeni, fiecare cu opţiunea politică probabilă. După care, cu trei săptămîni înainte de alegeri, dai o ordonanţă de urgenţă cu următorul conţinut:

(bla, bla, bla!…necesitatea… bla, bla!…buna desfăşurare…combaterea fraudelor electorale…bla, bla!)

Articol unic
Se preschimbă toate documentele de identitate.

La dispoziţii tranzitorii bagi textul:

Documentele de identitate în format vechi devin nule de la data publicării prezentei ordonanţe de urgenţă în MOf.

După care apar cozile la ghişeu. Funcţionarii muncesc cu rîvnă. Primesc toate dosarele (complete şi incomplete). Dar în backoffice, alţi funcţionari le triază după opţiunea politică probabilă a titularilor. Şi le rînduiesc după probabilitatea ei de exprimare (lucru calculabil). Au prioritate dosarele cu virtualii votanţi ai coaliţiei (etimologic) bolşevice aflate la guvernare. Restul dosarelor se rezolvă după alegeri. Şi astfel, ţi-ai asigurat victoria în alegeri cu ce scor doreşti.

Veţi zice: bine, dar e flagrant…

Hm!… Pe ce vă bazaţi? Vă pot da exemple similare. Dacă, pentru instalarea arbitrariului în actele guvernamentale, MOf. a fost mutat la Guvern, în cazul Evidenţei Populaţiei nici măcar de mişcarea asta riscantă nu mai e nevoie. Evidenţa Populaţiei ESTE la Guvern. Cu alte cuvinte, bunul plac poate fi instrumentat oricînd pentru suspendarea instituţiei cetăţeanului.

Vi se pare că dispoziţia tranzitorie este discutabilă?

Hm! Nu uitaţi că toate reformele monetare făcute de bolşevici au fost condiţionate. Şi temporal şi cantitativ. Nu puteai schimba oricînd şi oricît. Şi nimeni nu a putut protesta altfel decît prin zvîrlirea banilor vechi în stradă. Credeţi că bloşevicii se vor fi împiedicat de detalii temporale în suprimarea drepturilor politice?

Iată aşadar de ce este vital pentru democraţie ca exercitarea dreptului de vot să NU mai fie condiţionată de prezentarea actelor de identitate în termenul de valabilitate, aşa cum prevede legislaţia în vigoare.
Trebuie să vă spun că pînă în luna mai 2009, condiţia de valabilitate a documentelor de identitate nu era prezentă în legislaţia ce reglementa organizarea alegerilor. Ea a apărut în timpul guvernării PDL-PSD şi s-a aplicat la alegerile pentru Parlamentul European, la alegerile prezidenţiale şi probabil şi la cele locale de anul acesta. E de aşteptat ca aceeaşi nemernică condiţie să fie prezentă şi la organizara referendumului.

Prin simpla condiţionare a exercitării dreptului de vot de valabilitatea documentelor de identitate, de fiecare dată, 450.000 de cetăţeni din ţară şi încă un milion din diaspora, devin „instituţii suspendate”.

Pentru a-i amuţi pe cei încorsetaţi de gîndirea poliţienească, repet şi aici că, în Japonia, cetăţeanul se poate prezenta la urne chiar şi cu mîna goală. Fără niciun act de identitate. Şi nu e vorba despre o particularitate culturală, ci de un dat universal. Omul are suficiente însemne (chipul, graiul şi mîna) cît să fie recunoscut ca subiect de drept. Aşadar, prezenţa cetăţeanului fără acte de identitate la urne nu ameninţă existenţa statală.

În schimb, obligaţia de a vota în baza unui document de identitate şi numai a unui anumit document de identitate, şi încă în termenul de valabilitate, în mod pervers, pune cetăţeanul în insecuritate gravă. Uneori fatală.

12 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jurca Andrei said, on 2012/07/11 at 23:24

    Incredibil! Habar n-aveam ca te poti prezenta la vot fara acte.

    • Marius Delaepicentru said, on 2012/07/11 at 23:27

      Da. Te poţi. Iar identificarea persoanei se face ca la armată. Parolă-răspuns. Statul are deja datele tale de identificare. Mai rămîne ca şi tu să le spui pe gură şi eşti ca şi identificat. Iar dacă ai minţit, oricum ţi se vede chipul pe camera video. Buletinul e un accesoriu inutil.

  2. Stelian said, on 2012/07/12 at 09:33

    Da, Marius, perfect de acord cu tine. Insa aceasta informatie ca si precedenta OUG nu poate ajunge unde trebuie. In Romania sunt putini cei cu acces la internet. Si si mai putini sunt cei informati… Poti sa ma contrazici, dar eu am sa-ti replic cu : vezi cite voturi a luat Nicusor Dan la Bucuresti si nici macar n-au inteles cei ce l-au votat la primarie ca trebuia sa-l voteze si consilier…
    Exista multi oameni de bun simt, dar trebuie sa inteleaga ca e timpul sa lase scrisul si luatul de atitudine pe net sau presa si sa intre in viata politica. Clasa politica nu pleaca singura. NU are cum. Ca sa o inlocuiesti iti trebuie sa ai cu cine. Daca cei onesti si de bun simt nu vor intelege asta, in politica vor ajunge alti Ponta, Sova, Negoita, Mang, Udrea, Ritzi….
    Nu mai trebuie asteptat. Eu am asteptat mult prea mult de la generatia de intelectuali de atunci (Liiceanu, PLesu, Dinescu…) Nu s-au implicat politic, n-au luat tara in lung si in lat la batut si la tinut conferinte in camine culturale sau in sali de sedinte de consilii locale. Nu trebuiau sa adune sute niciodata. Zeci ar fi fost destul si sa le raspunda atunci la intrebari si sa le raspunda la scrisori (cite ar fi venit), si sa participe la campanii electorale. NU, ei au ales sa faca GDS, un club elitist unde se intilnesc intre ei, sa scria in 22, sa mai publice pe net din cind in cind cite ceva, dar fara a dialoga cu cei ce le raspund…
    Daca in 1989-1990 era cine sa iasa pe strazi sau sa protesteze, azi tineretul nu face asa ceva. Studentimea sta si nu reactioneaza ca au profesori hoti, ca si ei stiu ca sunt hoti (BAC copiat si nu numai). Noi ascultam Pink Floyd si AC/DC si Led Zep si Phoenix. Ei asculta manele sau muzica romaneasca de o calitate indoielnica. SI nu pentru ca ar fi rai, ci pentru ca nu au modele reale. Modelele lor sunt cei de mai sus plus vedetele de doi lei promovate la tv. Lupta trebuie dusa cu argumente si modele. Iar modele exista. Trebuie numai sa inteleaga sa aleaga lupta politica reala.
    ALtfel ziua cind vor fi reale cele ce zici tu mai sus nu e departe.

    • Marius Delaepicentru said, on 2012/07/12 at 15:10

      Preşedintele a sesizat corect arma cu care poate spulbera coconul de sofisme de care s-a îmbăierat establishmentul. Cinstea.
      Dacă sunt mulţi oameni cu bun simţ, dar orbiţi de Antene, rămîne ca fiecare dintre cei ce înţeleg adevărul adevărat (nu plăsmuirile conspiraţioniste) să bată ţara cu toiagul în mînă. Fiecare după puteri.
      Nici măcar de megademonstraţii nu e nevoie, ci de dialoguri ochi în ochi.

      Succes!

  3. coverdale said, on 2012/07/12 at 21:46

    Buna Marius, zici tu ceva….
    Citeste proiectul de LEGE pentru modificarea unor acte normative în vederea eliminarii cartii de alegator ca document în baza caruia se exercita dreptul de vot aici http://www.mai.gov.ro/index02_3.htm

    • Marius Delaepicentru said, on 2012/07/12 at 23:14

      Salut Coverdale!
      Am scris deja, încă de pe 27 mai, cînd se afla în dezbatere publică.
      Cărţile de alegător sunt inutile. Au dreptate să renunţe la ele.
      Mai rău e că nu au ţinut seama de pretenţia mea, aceea de a renunţa condiţionarea exercitării dreptului de vot de valabilitatea temporală a documentului de identitate. Ceea ce reprezintă perpetuarea unei nemernicii.

      • coverdale said, on 2012/07/13 at 00:39

        Ma refeream strict la scenariul tau cu cartile de identitate, vezi in proiect ca sunt eliminate nu numai cartile de alegator ci si adeverintele temporare care tin loc de CI. Stima

      • Marius Delaepicentru said, on 2012/07/13 at 00:50

        Da, se înscrie în tendinţa de restrîngere a participării la scrutin. Culmea, chair de către socialişti, inventatorii votului universal. 🙂

        Lasă, că voi isca un nou incident electoral pe tema asta. Sper, mai bine blindat cu argumente şi cu procedura de contestare, planificată mai bine decît lovitura de stat curentă. 🙂

  4. Maria said, on 2012/07/13 at 18:54

    „MAE reduce drastic numarul sectiilor de vot din strainatate: de la 294 la ultimele alegeri, cele prezidentiale din 2009, la 150 pentru referendumul din 28 iulie.” Hotnews.
    Sau credeati ca baietii stau degeaba ??

    • Stelian said, on 2012/07/14 at 01:45

      Pai era mai subtil daca reduceau numarul de cabine de vot. Nu se scandaliza lumea, ca aflau cind ajungeau in fata lor, deci mult prea tirziu. Se mai prelungea cu o ora sau 2 eventual…
      Si oricum, nu cred ca se putea depasi de 200000 de votanti in toata lumea. Adica rezultatul votului imbunatatit pentru cel suspendat cam cu 1%.
      Deocamdata nu e clar dupa ce reguli se joaca… ACesta e lucrul grav. Si mai e si afirmatia ca se poate repeta (pina iese cum vor ei).

  5. Valeriu Mangu said, on 2012/07/14 at 02:06

    Domnule Marius Delaepicentru,

    Va semnalez un fapt cu adevarat SENZATIONAL:
    In Monitorul Oficial, partea I, nr. 483/13 iulie 2012, este publicata Legea nr. 127/12 iulie 2012 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante. Aceasta lege este promulgata prin Decretul nr. 481/12 iulie 2012, publicat in acelasi Monitor Oficial.
    Si, acum, ATENTIE: Legea sus-mentionata este semnata de dna Roberta Alma Anastase in calitate de presedinte al Camerei Deputatilor, respectiv de dl. Vasile Blaga in calitate de presedinte al Senatului, desi cei doi au fost revocati din functii – Cand?! – in 3 iulie 2012.
    Cu alte cuvinte, dl. Crin Antonescu a promulgat o lege care, la data pe care o poarta – 12 iulie 2012 -, nu este certificata de presedintii in functie ai celor doua Camere.
    Aceasta situatie poate fi, desigur, explicata, dar din punct de vedere juridic legea respectiva, implicit ordonantele care se vor da in temeiul ei sunt lovite de nulitate.
    O asemenea situatie s-a intamplat, dar in alt fel, si in 2007.
    Al dvs., Valeriu Mangu

    • Marius Delaepicentru said, on 2012/08/21 at 00:27

      Scuze pentru întîrziere. Nu ştiu ce să zic. Pe semne că unul mai hîrşit în chichiţe ar găsi ceva vicii cronologice.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: